søndag 22. mars 2009

Liten oppdatering:-)

Casssius har hatt en veldig fin vinter. Vi har holdt oss på max 1 times turer i skog og mark og gått mye spor. Sammen med smertestillende og massasje 1-2 ganger i uken har han holdt seg veldig fin. Det har vært en utfordring å finne et aktivitetsnivå som er lavt nok til at han ikke får vondt, men høyt nok til at han har det bra. Det har fungert greit i flere måneder nå, og jeg hadde nesten glemt hvor dårlig han var tidlig i høst.

Siste uken har situasjonen forandret seg desverre. Han kan plutselig skrike til i smerte, og trør da ikke ned på en av frembeina. Så nå er det kortison kur og burhvile som gjelder, så får vi se om han kommer seg over det denne gangen også. Han er ok mellom disse smertebygene, i begynnelsen kom de flere ganger for dagene. Nå etter han holdes helt i ro ca annenhver dag. Har satt to uker som maks med helt ro, så får vi evaluere etter det.

De gode nyhetene er at jeg får valp til påske:-)
En vakker liten mallegutt som skal hete Eskil av Club Fenris.

3 kommentarer:

Simen sa...

Hei Anette. Dette var trist å høre. Cassigutten er jo så god, jo. Håper ikke det er lekingen min som har gjort det værre. Sender masse positive tanker til dere!!

Og gleder meg dødsmye til jeg får se valpen! :-D

Zanto'en sa...

Hei på dere,
Håper dere har hatt en fin helg tiltross Cassius er dårlig...og at kortison og hvile gjør ham godt - at daglige utbrudd har redusert seg til annen hver dag håper jeg virkelig betyr at det går i rette retning, så dere også kan få en fin vår og sommer. Er her for dere når dere trenger meg.

Super stor klem fra Elín
Pssst: gleder meg tl å hilse på valpen - blir Eskil hverdagsnavnet, eller blir det KRUTT ;o)?

Marianne sa...

VIL SE BILDER AV ESKIL NÅ!!!! :)